Procedura składania skarg
W Baltic Control® Certification zawsze dążymy do zapewnienia najlepszego rozwiązania i obsługi, jednak mogą zdarzyć się okoliczności dające podstawę do złożenia skargi. Może to być zawsze dokonane w formie pisemnej. Baltic Control® Certification uznaje terminowe i bezstronne rozpatrywanie skarg za fundamentalną część relacji opartej na zaufaniu z naszymi klientami oraz za nieocenioną pomoc w dalszym doskonaleniu naszych działań na wszystkich poziomach. Skargi mogą dotyczyć działań certyfikacyjnych, za które jesteśmy odpowiedzialni, klienta certyfikowanego lub inspekcji przeprowadzonych przez Baltic Control® Certification.
Skarga musi zostać złożona w formie pisemnej za pośrednictwem poczty e-mail na adres: cert@balticcontrol.com. Wkrótce odpowiemy, przedstawiając uzasadnioną odpowiedź. Baltic Control® Certification potwierdzi otrzymanie skargi w ciągu 3 dni roboczych. Odpowiedź z wynikiem zostanie przekazana w ciągu 4 tygodni, chyba że uzgodniono inaczej. Nasze wewnętrzne zasady zapewniają, że podjęta decyzja została przeanalizowana i zatwierdzona przez jedną lub więcej osób, które nie były wcześniej zaangażowane w obszar objęty skargą. Jeżeli wyjątkowo sprawa nie może zostać rozwiązana w rozsądnym terminie, zostanie powołany projekt w celu zarządzania procesem, a składający skargę będzie informowany o harmonogramie i statusie projektu do jego zakończenia.
Procedura odwoławcza
Osoby przetwarzające i podejmujące decyzje w sprawach odwołań nie mogą być tymi samymi osobami, które przeprowadzały audyty i podejmowały decyzje na ich podstawie. Odwołania nie mogą dyskryminować składającego odwołanie.
Odwołujący się musi być poinformowany o otrzymaniu odwołania, o postępach w sprawie oraz o wyniku. Ponadto odwołujący się musi otrzymać przewodnik dotyczący składania skarg, który zawiera informacje o decyzjach Baltic Control® Certification w ramach upoważnionych obszarów.
Decyzja przekazana odwołującemu się musi zostać podjęta i zatwierdzona przez jedną lub więcej osób, które wcześniej nie były zaangażowane w obszar objęty odwołaniem.
Obecnie nie posiadamy instancji odwoławczej ponad nasze decyzje. W przypadku odwołania prosimy o kontakt na adres e-mail: cert@balticcontrol.com.
Zgłaszanie naruszeń etycznych
Skargi dotyczące kwestii etycznych naruszających Kodeks Etyki Apave należy przesyłać bezpośrednio do Apave na adres e-mail: apave@ethicattitude.com lub pod numer telefonu: +33 788 119 006 (również dla SMS, WhatsApp, Viber).